torsdag 22 december 2016

Juletid!

Äntligen är den här, den sköna juletiden.
Jag är en riktig julmänniska som verkligen uppslukas av atmosfären kring jul och allt som hör till. Och jag ska säga er att jag njuter mer av den nu när jag lagt bort min perfekt jul" attityd. Julen kommer oavsett om du har lyckats baka 20 sorters kakor eller bara 2. Julen bryr sig heller inte om ifall du inte hunnit julstäda i varje vrå. Jag pyntar gärna och då kan man väl ge dammråttorna lite glitter också så ser det ut som man ansträngt sig. Jag slet ut mig varje jul för att få det så perfekt som möjligt. Det skulle städas och bakas och lagas mat och det skulle vara julkort till alla och paket till höger och vänster. Det var inte alls ovanligt att jag sov bort de lediga dagarna under jul för att jag var helt slut, eller låg i en förkylning som jag dragit på mig under stressiga dagar...
Det som är viktigt för mig på jul är att få träffa min familj och umgås. Eftersom jag har en lång bit att åka till min familj så är kvalitetstid med dom långt mycket viktigare än vad som ligger under granen. Kom ihåg era nära och kära på jul för all del men glöm inte bort er själva i julstressen. För julen kommer oavsett och det är du själv som väljer vilken jul du vill ha, om det så är att fira den i en stuga för dig själv i skogen eller tillsammans med tjocka släkten. Ta en extra pepparkaka och andas in juldoften och andas ut julstressen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar