torsdag 10 december 2015

avslappningskurs

Jag har nyss avslutat en kurs i avslappning. Mina deltagare tog med sig mer närvaro och medvetenhet och en vilja att fortsätta träna avslappning. Och det känns så bra i min kropp att veta, att folk verkligen tar till sig det jag vill förmedla. Avslappningen är grunden i mental träning och den bästa övningen man kan göra om man vill börja med avslappning är den muskulära avslappningen. I den övningen får deltagarna lära sig att känna skillnad på en spänd och en avspänd muskel. I den här övningen får kropp och sinne samarbeta och Mina deltagare upplevde att det var lättare att komma ner i avslappningen med hjälp av den här övningen. Jag återkommer ofta till den här övningen själv och jag tröttnar inte på den heller. När man börjar träna avslappning rekommenderar jag att man tränar 4-5 gånger i veckan. Hörlurar kan vara en bra investering eftersom man h början oftast lätt blir störd av andra ljud omkring sig. Det är också lättare att uppleva avslappningen tycker jag. I början på träningen kan man uppleva många olika reaktioner. Det är spänningar som släpper och som visar sig på olika sätt. Det är ju ett tecken på att avslappningen faktiskt fungerar. Detta är biverkningar som går över efter ett tags tränande. Varför inte prova en avslappning redan idag? Finns många olika som appar eller på Spotify.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar